مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از مدارسی هستند که، متقاضیان زیادی دارند. اما پا گذاشتن به این مدارس، آن هم از مدارس دولتی و عادی کار چندان آسانی نیست. دانش آموز برای ورود به این مدارس باید یک آزمون ورودی بدهد و در آن موفق شود. آزمونی سخت، که از آزمون‌های معمولی کمی سخت‌تر است و نکات ظریفی دارد. در همین راستا، کلاس‌هایی وجود داردن که فرد را برای این آزمون‌ها، آماده می‌کنند. کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان نمونه دولتی در کرج، کم است. یعنی مراکز آموزشی کمی هستند که شامل این کلاس‌ها می‌شوند.

کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج

موسسه آموزشی پایدار، با برگزاری کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج جزو معدود آموزشگاه‌هایی است که شامل این نوع کلاس‌ها می‌شود. این موسسه آموزشی و کنکوری با هدف پیشرفت دانش آموزان، به آنها کمک می‌کند تا بتوانند در آزمون‌های ورودی مدرسه‌های‌ تیزهوشان و نمونه دولتی قبول شوند.

شاید بپرسید چطوری؟ باید گفت که این موسسه، با توجه به هوش استعداد دانش آموزانی که این هدف را دارند، برای آن‌ها برنامه درسی مشخص می‌کند و طبق یک برنامه آموزشی شخصی سازی شده هدف را پیش می‌برد. همچنین باید گفت که همه مدرسین آموزشگاه پایدار از استادهای برتر دروس دوره نظری در سراسر کشور هستند با میزان قبولی سالیانه دانش آموزان فراوان در سراسر کشور.

با این تفاسیر و این که یک دانش آموز هدف مشخصی داشته باشد و دائماً در تلاش باشد، قطعاً نتایج مثبتی حاصل می‌شود و در این آزمون‌های ورودی موفق خواهد بود.

کلاس آمادگی تیزهوشان برای چه افرادی مفید است؟

  1. افرادی که در دروس مدرسه و کتاب درسی ایراد ندارند و یا ایرادات جزئی دارند.
  2. از نظر روحی آمادگی کامل را داشته باشند.
  3. حتماً و حتماً از سر میل و علاقه شرکت کرده باشد و نه اجبار خانواده.
  4. دانش آموزانی که علاقه به پیشرفت دو چندان دارند.
  5. افرادی که علاقه مند به مطالبی سخت‌تر از مطالب کتاب درسی هستند.
  6. دانش آموزان با هوش و با استعدادی که نمرات خوبی کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش یادگیری عربی دوازدهم (کنکور)

منابع مناسب آزمون تیزهوشان

دانش آموزان پایه ششمی که قصد ورد به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای پایه هفتم را دارند می‌توانند از منابع زیر استفاده کنند؛

  • کتاب هوش جامع اسمارتیز پویش
  • کتاب هوش ET ششم فرزانگان
  • کتاب هوش مالتیپل ششم خیلی سبز
  • کتاب هوش کمپلکس ششم مهروماه
  • کتاب جامع تیزهوشان ششم IQ گاج

و دانش آموزانی که قصد رفتن به پایه دهم را دارند می‌توانند از منابع کمک درسی زیر برای آزمون‌های ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی استفاده کنند؛

  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز
  • کتاب 1500 تست استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم کاهه
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم مرشد مبتکران

ویژگی‌های یک کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان خوب

  • کلاس‌های آنلاین: آموزشگاه پایدار فراهم آورده است که، دانش آموزان به طور غیر حضوری و آنلاین هم بتوانند در کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج شرکت کنند.
  • پشتیبانی تحصیلی: از ابتدایی که دانش آزمون در این کلاس‌ها شرکت می‌کند باید یک مشاور تحصیلی قوی در اختیار او قرار گذاشته شود تا روند آموزشی فرد دائماً بررسی شود.
  • آزمون‌های شبیه سازی شده: هر دو هفته یا یک ماه یکبار باید در کلاس‌ها، آزمون شبیه سازی شده از دانش آموز گرفته شود. همچنین کارنامه این آزمون‌ها به چاپ برسد با وجود ریز جزئیات نمرات، نقاط ضعف و نقاط قوت آن.
  • مشاوره مرتب: هر چند مدت یکبار باید جلسه مشاوره بین اولیا و مدرسین و دانش آموز برگزار شود. این جلسات شامل بررسی ضعف‌ها و شیوه‌های جدید تست زنی می‌شود.
  • مدرسین با تجربه: تدریس برای این آزمون‌ها باید به دست بهترین و با تجربه ترین اساتید صورت بگیرد تا جای هیچگونه ایرادی باقی نباشد.
  • کلاس‌های رفع اشکال: کلاس‌های رفع اشکال نیز جزئی کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان هستند. دانش آموز باید بتواند بدون هیچگونه ایراد و اشکال آزمون‌ها را سپری کند.
  • جزوه: مدرسی که چندین سال سابقه تدریس برای آزمون ورودی تیزهوشان را دارد، به دانش آموزان جزوءای با استناد بر تجربیاتش می‌دهد. جزوءای که شامل نکات مهم، بخش‌های تست خیز و درس‌های مهم است.
  • منابع تست زنی: در یک کلاس خوب منابع تست زنی خوب و مفیدی معرفی می‌شود.
  • نظارت مستقیم مدیریت: مدیریت مجموعه باید بطور مستقیم و دقیق بر روی این کلاس‌ها نظارت کند.

کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج - آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی

از چه مقطعی می‌توان به مدارس تیزهوشان رفت؟

دانش آموزان معمولاً از دو پایه امکان رفتن به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را دارند. اول، از پایه شش به هفتم و دوم، از پایه نهم به دهم. یعنی دانش آموزی که پایه ششم و نهم را به اتمام رسانده می‌تواند با شرکت در آزمون‌های ورودی این مدارس پایه هفتم و دهم را در مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی تحصیل کند.

نحوه آمادگی برای آزمون ورودی تیزهوشان

  1. ابتدا یک هدف ثابت انتخاب کنید.
  2. سپس آموزشگاه و کلاسی برای تقویت آمادگی آزمون‌ها.
  3. منابع مهم آزمون‌های ورودی را بشناسید.
  4. در تست زنی، خود را تقویت کنید.
  5. برنامه ریزی دقیق و صحیحی داشته باشید.
  6. ضریب هر درس را در نظر بگیرید.
  7. یک جای خوب برای مطالعه در منزل در نظر بگیرید.
  8. خوراک و استراحت خوبی داشته باشید. به خودتان با کم خوابی فشار نیاورید.
  9. در آزمون زمانبدی داشته باشید و این مهارت را قبل از آزمون تقویت کنید.
  10. کتاب‌ها و کلاس‌های آموزشی را دست کم نگیرید.

تفاوت بین مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

  1. شهریه مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس نمونه دولتی بیشتر است.
  2. رقابت در میان ورود به مدارس تیزهوشان بیشتر است.
  3. هر چند که در هر دو مدرسه کتابهای مکمل آموزشی بکار میرود اما امکانات آموزشی در مدارس تیزهوشان بهتر و بیشتر است.
  4. در مدارس نمونه دولتی، دانش آموزانی هستند که بصورت ذخیره قرار میگیرند تا در صورت انصراف دانش آموزی دیگر جایگزین شوند.
  5. شرط معدل در مدارس تیزهوشان 19 و در مدارس نمونه دولتی 17 است.
  6. دانش آموزان مدارس تیزهوشان باهوش‌تر هستند.

سوالات متداول

کلاس آمادگی تیزهوشان برای چه افرادی مفید است؟

افرادی که در دروس مدرسه و کتاب درسی ایراد ندارند و یا ایرادات جزئی دارند. از نظر روحی آمادگی کامل را داشته باشند. حتماً و حتماً از سر میل و علاقه شرکت کرده باشد و نه اجبار خانواده. دانش آموزانی که علاقه به پیشرفت دو چندان دارند.

از چه مقطعی می‌توان به مدارس تیزهوشان رفت؟

دانش آموزان معمولاً از دو پایه امکان رفتن به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را دارند. اول، از پایه شش به هفتم و دوم، از پایه نهم به دهم. یعنی دانش آموزی که پایه ششم و نهم را به اتمام رسانده می‌تواند با شرکت در آزمون‌های ورودی این مدارس پایه هفتم و دهم را در مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی تحصیل کند.

تفاوت بین مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیست؟

شهریه مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس نمونه دولتی بیشتر است. رقابت در میان ورود به مدارس تیزهوشان بیشتر است. هر چند که در هر دو مدرسه کتاب‌های مکمل آموزشی بکار می‌رود اما امکانات آموزشی در مدارس تیزهوشان بهتر و بیشتر است.

مشاوره رایگان آموزشگاه پایدار

دانش آموزان می‌توانند قبل از شرکت در کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج، از مجموعه پایدار مشاوره رایگان دریافت کنند. در این مشاوره بهترین روش‌ها و نکات مهم برای آمادگی آزمون، شرایط ثبت نام، هزینه کلاس‌ها، رزومه مدرسین و… به دانش آموز و والدین اعلام می‌شود.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج، تفاوت بین مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، منابع مناسب آزمون تیزهوشان، نحوه آمادگی برای آزمون ورودی تیزهوشان

5/5 - (2 امتیاز)