آماده‌ شدن برای کنکور سراسری یکی از مهمترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های داوطلبان کنکور می‌باشد. لازم است بعنوان یک داوطلب کنکور بدانید که صرفا زمان زیاد مطالعه دروس برای رسیدن به موفقیت کافی نمی‌باشد. زیرا عوامل دیگری مانند اضطراب، تمرین ناکافی و روش های نادرست مطالعه و … نیز می‌تواند بر نتیجه آزمون شما تاثیر بگذارد. در اینجا یافتن یک مرکز برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج برای ساکنین شهر کرج مساله ای حائز اهمیت است که در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی آن بپردازیم.

آزمون شبیه ساز کنکور سراسری یک آزمون تستی می‌باشد که بسیار به کنکور شباهت داشته و با همان تعداد سوالات و در همان شرایط جلسه آزمون سراسری برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نوع آزمون، بالا بردن تسلط داوطلبان به مباحث آزمون سراسری و کاهش اضطراب و استرس در آنها می‌باشد. آموزشگاه آزاد علمی پایدار برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری را در جهت بهبود عملکرد و کاهش استرس داوطلبان به صورت منظم برگزار می‌نماید.

آزمون شبیه ساز کنکور سراسری چیست؟

آزمون شبیه ساز کنکور مجموعه ای از سوالات داخل و خارج کشور مربوط به کنکور سالهای گذشته می‌باشد؛ که جهت آشنایی داوطلبان با سوالات کنکور سراسری جمع آوری شده است. همانطور که در مقدمه ذکر شد؛ این آزمون عموماً با همان شرایط و قوانین کنکور در زمانی در بازه عید تا تاریخ اصلی کنکور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که تعدادی کتاب نیز با عنوان شبیه ساز کنکور وجود دارند که توسط بعضی از موسسات تالیف شده‌اند .اما بطور کلی داوطلبان با مراجعه به سوالات مربوط به سالهای گذشته در حوزه رشته تحصیلی خود می توانند نمونه سوال انتخاب نمایند. تعداد سوالات در هنگام برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج دقیقا به تعداد دفترچه کنکور سراسری بوده و باید دقیقا در زمان مشخصی مشابه با زمان کنکور برگزار شود.

بیشتر بخوانید : بزرگ ترین و معتبرترین مرکز برگزاری همایش کنکور در کرج کجاست؟

مزایای برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج

  • افزایش مهارت و تسلط داوطلب به آزمون سراسری
  • کاهش استرس و نگرانی ناشی از کنکور
  • افزایش کارایی و عملکرد داوطلب
  • شناخت نقاط ضعف در دروس و رفع آنها

زمان و شرایط برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج

زمان برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج عموماً بعد از تعطیلات عید قبل از برگزاری کنکور سراسری می‌باشد که  به صورت دو روز در میان می توان در آن شرکت نمود. با نزدیک شدن به روزهای پایانی پیش از کنکور می‌توان یک روز در میان در این آزمون‌ها شرکت کرد. داوطلبان برای شرکت در شبیه ساز آزمون کنکور سراسری درکرج می توانند به موسسه آموزشی پایدار مراجعه نمایند.

بعد ازاینکه سوالات آزمون شبیه ساز آماده شد؛ باید شرایط برگزاری آن مهیا شود. نکاتی که برای برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج باید رعایت شود در زیر آمده است:

آماده سازی محیط مشابه با کنکور سراسری

همانطور که از نام این آزمون مشخص است باید تمام شرایط کنکور سراسری در آن شبیه سازی شود. مثلا استفاده از صندلی‌های تک نفره، از جمله مواردی است که باید رعایت شود و برای افرادی که چپ دست هستند؛ باید صندلی مناسب تهیه شود. داوطلب باید لوازم التحریر لازم مانند 2 عدد مداد و پاک کن ، یک بطری آب و چند عدد شکلات برای خود مهیا کند.

شما به عنوان داوطلب بهتر است لباس مناسب مانند لباسی که قرار است در روز کنکور به تن کنید؛ بپوشید تا خود را برای شرایط مشابه در روز آزمون آماده نمایید.

معتبرترین مرکز برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج

زمان شروع آزمون مطابق با کنکور سراسری

آزمون شبیه ساز راس ساعت 8 صبح برای همه گروه های آزمایشی برگزار می‌شود و در ساعت مشخص به پایان می‌رسد و در طول آزمون، داوطلب اجازه بلند شدن از صندلی خود را ندارد.

بکارگیری تکنیک‌های لازم و مدیریت زمان برای پاسخ گویی

استفاده از برخی تکنیک‌ها مانند ضربدر و منها، زمان های نقصانی و حفظ ترتیب سوالات دفترچه آزمون، از جمله موارد افزایش سرعت عمل و مدیریت زمان کنکور می‌باشد که باعث رسیدن به نتیجه بهتر خواهد شد.

تحلیل آزمون شبیه ساز

بعد از پایان آزمون شبیه ساز آن را تحلیل نمایید. منظور ما از پایان آزمون پایان زمان قانونی آن می‌باشد، یعنی حتی اگر زودتر از ساعت پایان، آزمون خود را به اتمام رساندید؛ تا کامل شدن زمان قانونی آزمون صبر نمایید و سپس به تجزیه و تحلیل آن بپردازید.

استفاده از نرم افزارهای تخمین رتبه

پس از اتمام برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، تخمین رتبه خود را انجام دهید و به این صورت متوجه می شوید که در صورت شرکت در آزمون سال گذشته چه رتبه ای کسب می کردید. موسسه پایدار با رعایت کلیه شرایط لازم، برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری درکرج را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.

معیارهای سنجش یک آزمون شبیه ساز استاندارد

برای سنجش یک آزمون استاندارد معیارهای متفاوتی وجود دارد که در زیر به بعضی از آنها اشاره شده است.

  • کیفیت سوالات آزمون
  • مطابق بودن زمان بندی پاسخگویی به سوالات با دفترچه کنکور سراسری
  • تعداد سوالات طرح شده برای هر یک از دروس
  • تعداد شرکت کنندگان در آزمون شبیه ساز

آزمون شبیه ساز آنلاین کنکور

شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر باعث رواج آزمون‌های آنلاین معتبر در سراسر کشور شد که تا کنون نیز ادامه دارد. امروزه کیفیت برگزاری این آزمون‌های آنلاین به حدی می‌باشد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای آزمون‌های حضوری باشد.

مزایای شبیه ساز آنلاین کنکور سراسری

  • با استفاده از این شبیه ساز آنلاین کنکور می‌توانید به صورت اینترنتی و بدون وجود محدودیت در مکان در آزمون سالهای گذشته شرکت نمایید.
  • از آنجایی که آزمون به شکل آنلاین می‌باشد؛ شما ملزم به پرداخت هزینه کمی می‌باشید.
  • با شرکت در این آزمونها بدون استرس می توانید خود را محک بزنید.

بیشتر بخوانید : برگزاری آزمون شبیه ساز کنکور رشته های تجربی و ریاضی در ایران

ارائه مشاوره رایگان | برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج

آزمون‌های شبیه ساز کنکور سراسری مدل کنکور ملی یک کشور را شبیه سازی می‌کنند. این آزمون‌ها به داوطلبان کمک می‌کنند تا مهارت و آمادگی خود را برای شرکت در آزمون اصلی بالا ببرند. از طرفی این شبیه سازی کنکور باعث می‌شود تا داوطلب شرایط واقعی کنکور سراسری را تجربه نماید. بسیاری از سایت‌ها و نرم افزارها نیز وجود دارند که آزمون‌های شبیه ساز کنکور را ارائه می دهند که داوطلبان می‌توانند بصورت آنلاین و یا آفلاین در آنها شرکت نموده و عملکرد خود را بسنجند. آموزشگاه آزاد علمی پایدار با برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج به افزایش آمادگی و اعتماد به نفس داوطلبان کمک خواهد نمود.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

معیارهای سنجش یک آزمون شبیه ساز استاندارد چیست؟

کیفیت سوالات آزمون، مطابق بودن زمان بندی پاسخگویی به سوالات با دفترچه کنکور سراسری، تعداد سوالات طرح شده برای هر یک از دروس و تعداد شرکت کنندگان در آزمون شبیه ساز

آزمون شبیه ساز کنکور چگونه آزمونی است؟

آزمون شبیه ساز کنکور مجموعه ای از سوالات داخل و خارج کشور مربوط به کنکور سالهای گذشته می‌باشد؛ که جهت آشنایی داوطلبان با سوالات کنکور سراسری جمع آوری شده است. همانطور که در مقدمه ذکر شد؛ این آزمون عموماً با همان شرایط و قوانین کنکور در زمانی در بازه عید تا تاریخ اصلی کنکور برگزار می‌شود.

چه عواملی باعث افزایش سرعت عمل و مدیریت زمان در کنکور میشود؟

استفاده از برخی تکنیک‌ها مانند ضربدر و منها، زمان های نقصانی و حفظ ترتیب سوالات دفترچه آزمون، از جمله موارد افزایش سرعت عمل و مدیریت زمان کنکور می‌باشد که باعث رسیدن به نتیجه بهتر خواهد شد.

پانوشت: برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج، بهترین برگزاری شبیه ساز آزمون کنکور سراسری در کرج، شبیه ساز آزمون کنکور سراسری

4/5 - (3 امتیاز)