شما هم حتماً می دانید که امتحانات نهایی نقش بسیار مهمی می تواند در سوابق تحصیلی شما بسیار موثر باشند. در واقع می توان گفت که امتحانات نهایی، یکی از کلیدهای موفقیت در کنکور هستند. اگر بتوانید برای امتحانات نهایی به خبی تلاش و مطالعه داشته باشید، با یک تیر، دو نشان را زده اید، هم امتحانات را به خوبی پشت سر می گذارید و هم برای کنکور سراسری آمادگی بیشتری خواهید داشت.

به همین دلیل هم مهم است که نکات موفقیت در امتحانات نهایی را بدانید و با مرور آن ها به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. امتحانات نهایی اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا نقش مهمی در ارزیابی دانش و توانایی دانش‌ آموزان دارند. این امتحانات نشان دهنده‌ ی این که دانش‌ آموزان چقدر اطلاعات و مهارت‌ های آموخته شده را درک کرده‌ اند و چقدر آمادگی برای مرحله‌ ی بعدی تحصیلی یا ورود به بازار کار دارند.

نکات موفقیت در امتحانات نهایی

همانطور که می دانید در انتهای سال دوازدهم دانش آموزان با امتحانات نهایی روبه رو می شوند. امتحاناتی که اصلاٌ نمی دانند ریشه سوالاتش از کجاست و یا چه بخش هایی بیشتر باید در معرض توجه قرار بگیرند. در همین راستا هم برای پشت سر گذاشتن آن ها نیاز است شما نکات موفقیت در امتحانات نهایی را بدانید.

  1. حذف عوامل حواس پرتی: درس خواندن و مطالعه نیاز به تمرکز و دور از هر عامل پرت کننده هواس است. برای این که بتوانید در مطالعه دروس برای امتحانات نهایی موفق تر عمل کنید، بهتر است که در یک فضای آرام و دور از هرگونه حواس پرتی مطالعه داشته باشید. به یک اتاق ساکت بروید و یا از تلویزیون دور بمانید. دور ماندن از موبایل نیز یکی دیگر از عوامل مهم در مطالعه است که بسیار موثر می باشد.

  2. درس خواندن با صدای بلند: زمان مطالعه دروس را با صدای بلند مطالعه کنید و آن را برای خود یا فرد دیگری بخوانید. این کار باعث تسلط هر چه بیشتر بر روی مباحث درسی خواهد شد.
  3. شب امتحانی نبودن: یک نکته مهم در موفقیت در امتحانات نهایی، این است که شب امتحانی نباشید. یعنی دروس را تنها برای شب امتحان مطالعه نکنید و در طی طول سال تحصیلی تلاش و پشتکار داشته باشید.
  4. معلم شدن: پس از گذشتن از هر مطلب، در جایگاه یک معلم برای خودتان سوال طرح کنید و سوالات را نیز مانند هر مبحث به خوبی یاد بگیرید.
  5. تهیه نمونه سوالات امتحانات نهایی: زمانی که سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته را بررسی کنید، با ماهیت اینگونه امتحان ها آماده می شوید و دیگر ترس و اضطراب اولیه را نخواهید داشت.
  6. خواب کافی: به میزان لازم بخوابید، نه بیشتر و نه کمتر از حد ممکن. با خواب زیاد باعث می شوید که زمان های طلایی برای مطالعه را از دست بدهید و با خواب کم باعث می شوید که درک مطلب شما به شدت کاهش یابد.
  7. برنامه ریزی: از مهم ترین اصل های موفقیت در هر امری، برنامه ریزی است. داشتن برنامه ریزی کمک می کند تا مطالعه ای هدفمند و موثر داشته باشید.
  8. منبع درسی: به علاوه همه این مواردی که گفته شد یکسری کتاب ها و منابع درسی هم مخصوص برای آمادگی در امتحانات نهایی نوشته شده اند که می توان از آن ها کمک گرفت.

به عنوان یک دوازدهمی، اولویت کنکور باشد یا امتحان نهایی؟

کنکور و امتحانات نهایی، آزمون هایی مجزا نیستند، بلکه سطح و سبک آن ها با هم متفاوت است. در واقع دانش آموزی که خود را برای کنکور، یک آزمون بسیار سخت آماده می کند می تواند امتحانات نهایی را هم به راحتی پشت سربگذارد. در واقع هر دانش آموز با هر سطحی که دارد می تواند از امتحانات نهایی به عنوان یک فرصت استفاده کند.

به هر حال، هر دو مورد بسیار مهم هستند و باید به آن‌ ها توجه کافی شود. برنامه‌ریزی مناسب و تعادل بین زمان‌ بندی برای مطالعه و آمادگی برای هر دو مورد می‌ تواند به دانش‌ آموز کمک کند تا به نتایج مطلوبی در هر دو زمینه دست یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش جمع بندی دروس در تعطیلات عید

نکات موفقیت در امتحانات نهایی + چگونه در امتحان نهایی ۲۰ شویم

کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی

حالا در این میان دانش آموزانی هستند که نمی توانند برای خودشان برنامه ریزی کنند، منبع درسی پیدا کنند و یا اولویت بندی داشته باشند. این ها می توانند از مشاورن تحصیلی کمک بگیرند. حالا مشاور تحصیلی وظیفه اش چیست؟ مشاور تحصیلی به دانش آموز کمک می کند تا منابع درسی متناسب را پیدا کند. و یا برنامه ریزی صحیحی را برایش می چیند تا براساس آن مطالعه ای سودمند داشته باشد.

داشتن یک مشاور تحصیلی خوب کمک می کند تا فرد از هرگونه استرس و اضطراب دور باشد و هرجا که نیاز به یک پشتیبان داشت، بتواند سوالاتش را بپرسد. مشاور تحصیلی همانند کسی که راه را بلد باشد، دانش آموز را همراهی خواهد کرد.

ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

  • داشتن تجربه کافی
  • داشتن تحصیلات در این زمینه
  • بالا بودن میزان رضایت دانش آموزان قبلی
  • دریافت مبلغی مناسب
  • ارائه بهترین پیشنهادها براساس وضعیت دانش آموز
  • بررسی وضعیت درسی دانش آموز

رزومه مشاور تحصیلی موسسه پایدار

  • مهرشاد دهقان
  • لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
  • لیسانس حقوق
  • فوق لیسانس مدیریت بازرگانی بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی
  • فوق لیسانس MBA
  • 17 سال سابقه تدریس زبان در موسسات برتر زبان و مدارس برتر کشور
  • استاد رتبه های برتر کنکور
  • آموزش دوره زبان تافل آیلتس جهت اعزام به خارج
  • مترجم گروههای اقتصادی شرکت های معتبر
  • همکاری با فدراسیون های ورزشی
  • کارآفرین خلاق کشوری

سوالات متداول

به عنوان یک دوازدهمی، اولویت کنکور باشد یا امتحان نهایی؟

کنکور و امتحانات نهایی، آزمون هایی مجزا نیستند، بلکه سطح و سبک آن ها با هم متفاوت است. در واقع دانش آموزی که خود را برای کنکور، یک آزمون بسیار سخت آماده می کند می تواند امتحانات نهایی را هم به راحتی پشت سربگذارد. در واقع هر دانش آموز با هر سطحی که دارد می تواند از امتحانات نهایی به عنوان یک فرصت استفاده کند.

وظیفه مشاور تحصیلی در قبولی امتحانات نهایی چیست؟

مشاور تحصیلی به دانش آموز کمک می کند تا منابع درسی متناسب را پیدا کند. و یا برنامه ریزی صحیحی را برایش می چیند تا براساس آن مطالعه ای سودمند داشته باشد. داشتن یک مشاور تحصیلی خوب کمک می کند تا فرد از هرگونه استرس و اضطراب دور باشد و هرجا که نیاز به یک پشتیبان داشت، بتواند سوالاتش را بپرسد. مشاور تحصیلی همانند کسی که راه را بلد باشد، دانش آموز را همراهی خواهد کرد.

چند نکته مهم و موثر موفقیت در امتحانات نهایی چیست؟

درس خواندن و مطالعه نیاز به تمرکز و دور از هر عامل پرت کننده هواس است. برای این که بتوانید در مطالعه دروس برای امتحانات نهایی موفق تر عمل کنید، بهتر است که در یک فضای آرام و دور از هرگونه حواس پرتی مطالعه داشته باشید. به یک اتاق ساکت بروید و یا از تلویزیون دور بمانید. دور ماندن از موبایل نیز یکی دیگر از عوامل مهم در مطالعه است که بسیار موثر می باشد. زمان مطالعه دروس را با صدای بلند مطالعه کنید و آن را برای خود یا فرد دیگری بخوانید. این کار باعث تسلط هر چه بیشتر بر روی مباحث درسی خواهد شد. از مهم ترین اصل های موفقیت در هر امری، برنامه ریزی است. داشتن برنامه ریزی کمک می کند تا مطالعه ای هدفمند و موثر داشته باشید.

مشاوره رایگان موسسه آموزشی پایدار

حالا اگر شما می خواهید بدانید که به یک مشاور تحصیلی حرفه ای نیاز دارید و یا خیر، می توانید با شرکت در یک جلسه مشاوره رایگان در آموزشگاه پایدار شرکت کنید تا به جواب سوال تان دست پیدا کنید. در این موسسه با کمک بهترین مشاوران تحصیلی وضعیت درسی تان بررسی می شود. این مشاوره رایگان قبل از انتخاب و شروع برنامه تحصیلی می‌ تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری برای آینده‌ ی تحصیلی خود بگیرید. مشاوران این مرکز با بکار بردن جدیدترین و بهترین متدها شما را تا آخرین مرحله رشد و پیشرفت همراهی خواهند کرد.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: نکات موفقیت در امتحانات نهایی، کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی، ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

5/5 - (1 امتیاز)